Visdomar

2010-07-16 @ 22:04:22 Permalink Allmänt Kommentarer (4) Trackbacks ()




Bismillah


här kommer jag att läga upp massa visdoms ord som vi bör ta in i praktik i våra liv InshaAllah



Duaa och sökandet av skydd med Allah är som vapen. Men skärpan i vapnet är inte tillräckligt för den att göra en effekt , för personen som behärskar den spelar med en roll, så när det är ett perfekt vapen , och inte innehåller fel i den, och underarmen är stark, och det finns inga hindrade faktorer då kommer den ta skada på fienden ..
(Ibn Qayyim Al-Jawziyyah)


Jag hörde Ibn Tayymiyah säga om Zhud och Wara'a
”Zhud är att lämna allt som inte nyttar dig i nästa liv.
Och Wara'a (fromhet) är att lämna allt du fruktar kanske kommer skada dig i nästa liv”

Av Ibn Qayyim al jawzeeyah

Om du är i bön, ta hand om ditt hjärta; Om du äter, ta hand om din hals; om du är i en annan mans hus, ta hand om dina ögon; om du är bland människor, ta hand om din tunga. Kom ihåg två grejer och glöm 2 grejer : kom ihåg Allah  och döden och glöm allt gott du gjort till någon och allt ont som någon gjort dig.
från visdomarna av luqman


Kommentarer

Postat av: amanda

mash'Allah

2010-08-03 @ 15:08:59
URL: http://apg.blogg.se/

Postat av: shahin

vad är det för kvinnobilder på din sida?

inte så passande för denna hemsidan tycker jag

2010-08-04 @ 00:37:48

Postat av: abdal samad

vad för kvinnobilder reklmen menar du betala bort den åt mig så försvinner den men du är gift nu bror det borde vara lätt att sänka blicken ;)

2010-08-04 @ 01:06:06
URL: http://farooq.blogg.se/

Postat av: jojo

hej jag hetr jojo

2010-12-26 @ 09:15:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback