Lär Dig Arabiska

2010-07-24 @ 05:41:09 Permalink Tankar Kommentarer (6) Trackbacks ()

As Salam aleykum wa bk


Nu fick jag helt flip igen på att jag måste skärpa mig och ta tag i arabiskan. Asså jag uppmuntrar mig själv och mina kära syskon i islam som inte kan arabiska och ta tag i detta underbara språk. språket av quran språket av Profeten sallalahu aleyhi wa salam och sahabah och ullamah. tänk dig att kunna första allt i bönen vilken dhikr Allah akbar!
så jag hittade denna grymma sida som man kan hitta allt från böcker till program som lär dig arabiska må Allah göra så vi lär oss snabbt http://al3arabiya.blogspot.com/


Asså här är några lektioner med en sheykh vid namn Mamdouh Mohamed som kommer få dig uppmuntrad nog inshaAllah att ta tag att lära dig.

http://saifulislam.com/wp-content/uploads/2008/04/quran-1.jpg



Tips on How to Learn Quranic Arabic Quickly and Easily - Part 01

Tips on How to Learn Quranic Arabic Quickly and Easily - Part 02

Tips on How to Learn Quranic Arabic Quickly and Easily - Part 03

Tips on How to Learn Quranic Arabic Quickly and Easily - Part 04

sedan något som kanske uppmuntrar en mer är att vetta hur mycket kunskap som finns om du lär dig arabiska
(att förstå Koranen borde vara nog subhanAllah)
för vi som kan engelska vi är så begränsade det finns inte så många men dom jag rekommenderar där iaf är
Anwar Al Awlaqi,Ali tamimi,Abo Taubah,muhammed al jibaaly,dr Saleh As Saleh,abo usaama ad dhahabee,
sedan om man är helt ny i islam rekommenderar jag Khalid yasin,yosuf estes.

men okey skall vi se hur mycket jag hittar från några stora shooyokh



Shyekh Muhammed Ibn Saalih ibn Uthaymeen - 4198 Lektioner
Shyekh Mohammed Hassan - 1540 lektioner
Shyekh Mohammed nasrdeen Albani - 984 lektioner
Shyekh Abdul Aziz bin Abdullah bin Baz - 1253 lektioner
Shyekh Abdullah bin Abdurahman Al Jibreen - 600 Lektioner
Shyekh Mohammed Salih Al Munajjid - 1557 lektioner
Shyekh Muhammad al-Hassan al-Amin Walid al-Didu al-Shanqiti - 280 lektioner
Sheykh Muhammed Dubaysi - 305 lektioner


detta kommer ju inte ta en månad att lyssna igenom tänk dig att förstå allt dom säger!
att sitta med varje lektion som om du var där med shyekhen framför dig Allah akbar!
Må Allah underlätta för allt och ge oss paradiset amin.
asså det finns så många shooyokh kl är halv 6 nu på morgonen dax att sova


och jag hittade dom lektionerna från islamway


Dagens Fråga: När man kollar på olika shoyokh hålla föreläsningar och folk ringer in och frågar så är dom alltid så upptagna med att skriva massa grejer under programmets gång på papper vad tror ni dom skriver där? Lämna en kommentar inshaAllah






Kommentarer

Postat av: amira

Jzk för alla länkar du har lagt upp, det vore DUMT att inte gå igenom sidorna. Må Allah belöna dig. Ameen.

2010-07-25 @ 11:08:22

Postat av: Abdal Samad

JazzakAllaho kayran för din kommentar jag har hittat är MYCKET bra program det heter LanguageNow! V9



kanske det bästa programmet för att lära sig och tro mig jag har kollat igenom mycket program men sedan måste du kunna läsa arabiska kan man inte det bör man börja med bokstäverna

2010-07-25 @ 16:39:56
URL: http://farooq.blogg.se/

Postat av: MaryCaroline

Hej på dig! Hur har du blivit bemött som svensk muslim? Har dina nära och kära accepterat det och blir du lika respekterad som innan, både av nära och kära och ute i samhället? Tycker det är intressant ämne det här med svenska muslimer. Vad har du för råd till en eventuell "blivande" svensk muslim?

2010-07-25 @ 17:00:20
URL: http://marycaroline.blogg.se/

Postat av: amanda

jag vill oxå lära mig arabiska och jag vill börja läsa koranen för jag är väldigt intresserad av islam som religion :)

2010-07-25 @ 19:15:47
URL: http://amoriito.blogg.se/

Postat av: Abdal Samad

marycarolin InshaAllah (om Gud vill) så skall jag skriva ett inlägg som handlar om just det nu för dig :)



och amanda mycket trevligt börja läsa den på svenska översättning först men om du är duktig i engelska föredrar jag den engelska översättningen



Tack för era kommentarer

uppskattas alltid :)



Er Vän / abdal samad



2010-07-25 @ 22:26:21
URL: http://farooq.blogg.se/

Postat av: atkvqkk

Afar imapazunev, o icevafu aseh azu, ukitipo opow od osilewo gibofecoc!!!

2012-10-16 @ 08:49:31
URL: http://www.sipikisaw.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback