Jalla BRADAZ ta på den...

2010-08-26 @ 15:48:26 Permalink Tankar Kommentarer (1) Trackbacks ()

Ass Salamu aleykum wa bk

http://de.academic.ru/pictures/dewiki/100/dishdasha.jpg


Nu måste vi fråga oss själva hur mycket vi vill att denna vackra religion som vi sitter på skall sprida sig? Och vad just du kan göra åt saken. Svaret är enkelt men praktiken värkar svårt för många.
Följa det Allah säger till dig i Quran och Göra det som profeten Muhammed Sallalahu aleyhi wa salam, följ hans fotspår helt enkelt.

Du måste med förstå att du kommer vara ansvarig för dina handlingar på domedagen framför Allah som har skapat dig beordrat dig saker och vittnat till alla dina brott som du gjort mot Honom Den Allsmäktige öppet och det du gjort i din ensamhet.
Så om Allah frågar dig vad du gjorde för att islam skulle sprida sig och det muslimska samfundet skulle vara stabilt vad skall du säga..

jag vet några grejer som skulle ändra saker Med Allahs tillåtelse att vi visar folk vad islam är.
Hur en muslim är och vad vi inte är, om alla bröder bara kunde sluta synda öppet och bara ta släppa det skägg som du har som Allah har beordrat dig att göra det är en sak, sedan om vi bara älskade profeten Muhammed sallalahu aleyhi wa salaam mer så att vi skulle vilja se ut som han och gå som han tala som han gör alla våra handlingar som han gjorde dom.. då hade folk strömmat in i islam.
Bröder vi får skärpa oss tänk er om alla bröder i hela Göteborg eller Stockholm eller vart ni en kommer skulle en dag bara börja ta på sig thawb eller khamis vad ni en kallar det.
Yah Allah och alla gick runt och log och hjälpte folk som behövde det och tog bort skadliga saker från vägen janni du praktiserar uppförandet av en muslim så som Allahs sändebud Sallalahu aleyhi wa salam lärt oss. Hur skulle Koffar titta på oss ?

Jag personligen har nästan alltid på thawb när jag går ut det är mycket viktigt för mig pgr av det är min muslimska identitet jag har inte så mycket skägg (Må Allah ge mig lika vackert skägg som profeten fred och välsignelse vare över honom) så jag visar min islam genom min thawb eller turban eller koffi så folk ser där är en muslim och han är vitt oj..

först när folk ser mig så kanske dom tittar på mig som om dom är rädda haha sedan när jag ler eller säger hej hej snällt så blir dom mer bekväma och tycker han är ju trevlig. Ett leende kan vara nyckeln till någons korrupta hjärta att öppna sig litte Allah A3leem.

Jag uppmuntrar alla bröder att släppa skägget det är för det första obligatoriskt men sedan att ta på dig en thawb Bissmillah.

Och systrar att ta på sig Hijab eller Niqab och inte bara det att inte ha tighta kläder under kom igen meningen är att täcka former och vissa dom har Hijab och sminkar sig och sedan har tighta byxer och tröja?? smart att ha så om man inte vill visa upp sin skönhet för hela världen.

Och sedan om en person vill gifta sig och ha en stabil religiös man eller kvinna. Ingen bra praktiserande man vill ha en syster som klär sig hur som helst. Så som ingen bra praktiserande kvinna vill ha någon som rakar skägget tx..

Vi behöver alla skötta våran islam. Islam är inget som vi anpassar efter vårat liv utan vårat liv anpassar sig efter islam.

I slut ändan är vi muslimer ( Någon som är underkastad Guds vilja) och inte någon som är slav till sina egna luster vi får skärpa oss.



vi som är muslimer har fått den vackraste gåvan någon kan få här i denna jorden. lått världen vetta vad du har. snåla inte


/mvh Salamu aleyhom wa bk / abdul samad al suedi.

Kommentarer

Postat av: amira

salaam akhi.



tänk dig om vågskålen med ens handlingar på domedagen skulle väga lika mycket? SubhanAllah, det är dags för skärpning..innan det är försent. Folk förväntar sig att leva tills nästa dag, men vad vet de om de vaknar upp dagen därpå? Vi människor planerar men även Allah planerar..To Allah we belong and to him shall we return.

2010-08-30 @ 01:28:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback