RAMADAAAAN!!!! och tips

2010-08-12 @ 03:05:17 Permalink Tankar Kommentarer (2) Trackbacks ()

Assalamu aleykum wa bk
mina kära syskon i islam Må Allah älska er och acceptera alla era duaas. Jag börjar med att prisa och tacka Allah för all tacksamhet utan tvekan tillhör bara honom, för att vi får leva för att fasta och öka i våran dyrkan till Allah denna välsignade månad. jag kommer nog inte blogga så mycket under månad kommer försöka vara upptagen med annat en att sitta vid datan inshaAllah may Allah make that the case amin.

men i ramadan bör vi muslimer ha mål av grejer vi vill få ut av denna ramadan. vi vet liksom inte om vi kommer leva till nästa så här har jag några tips på några grejer man kan göra inshaAllah..
Quran Quran och sedan lite mer Quran och sedan krydda med tarawweeh och annan nawafil.

börja vara strukturerad i din dyrkan så vi kan vara mer organiserade i våran dyrkan till Allah efter ramadan inshaAllah

tx ha ett visst antal sidor du läser varje dag tx om du läser en Juzz varje dag så har du läst ut Koranen på en månad tx jag har satt små lapar som säger till när jag läst 5 juzz på en dag. om jag läser 5 stycken juzz så har jag läst ut hela koranen på en vecka. det är min plan(Må Allah göra så att jag klarar det) och det vill jag ta med mig efter ramadan InshaAllah.

sedan får vi inte glömma vi som inte snackar arabiska att Vi måste förstå vad Allah säger så därför läss mycket den översättning du har svenska engelska somaliska bosniska vad du en talar för språk.
sedan av koranen på arabiska vill jag minst läsa en Juzz och mer när det finns utrymme så läser man inshaAllah.









sedan ett tips är ju att efter isha stanna för taraweeh bön efter det kan man gå hem och maxa qiyam om man så vill och orkar. men om man inte är van tx med nattbönen, så ha som avsikt att kämpa om det så mycket att bara be 2 raka med surah ikhlas tx. sakta men säkert ökar du lite i taget. så att efter ramadan så kommer du ut från månaden med en vana att be nattbön. Allah akbar.

Kanske hitta en tid på dagen där du sitter och reflekterar över alla Allahs gåvor och välsignelser och tacka Allah genom Alhamdolilah Alhamdolillah Alhamdolilah....

reflektera över alla dina brott(synder) mott Allahs lag och gör istaghfaar.

detta är bara ex och jag hoppas jag med tar vara på dem för detta inlägg är påminnelse till mig själv först och främst. Så att om jag inte läser 5 juzz kan jag kolla tillbaka på detta inlägg och säga till mig själv vilken soppa du är.

det är upp till varje person själv att göra ett schema för dig själv, men ett råd av en som gjort många börja light och stegvis gå uppåt. det är ingen ide att göra superman schema och sedan pallar du det 4 dagar sedan rasar du.
(tx jag skall be 80 raka qiyam al layl läsa 15 juzz varje dag och göra 1200 stagfaar och 20.000 subhanAllah wa behmadi och göra 1000000 Sallah över profeten sallalahu aleyhi wa salam) nej utan börja smått inshaAllah

vet inte ens om det var något kayr i detta inlägg när jag är uppe kl 3 på nattan när jag borde be igenligen. Astaghfirollah.

Må Allah ge oss styrka att utföra all dyrkan vi vill göära med uprikt avsikt bara för Allahs nöje amin

Och Dörrarna till jennah är öppna det är nu vi skall vissa Allah att YAH ALLAH WE WHANT JENNAH!!!!!!!!

Må Allah ge oss paradiset.

OCH SYSKON. Glöm inte mig i era duaas att jag får paradiset.
Sätt upp händerna nu kalla Allah vid dom vackraste namn och gör duaa att jag får jennah..

seriöst nuuu gör det …














asså det är skämmigt om du inte gör det nu asså :P
Älskar er alla för Allahs skull Assalamu aleykum wa bk
er lille bror// Abdul Samad Al swedi

ps.. glöm inte mig i duaa..



Kommentarer

Postat av: syster

fan vad rolig du e mashallah. vile bara fråga dig hur blev du muslim asså jag är ny på bloggen

2010-08-25 @ 18:28:26

Postat av: abdal samad

salam aleykum

jag gör inte så mycket inlägg som du märker pgr av ramadan försöker använda min tid till mig själv men den frågan får jag ofta så skall spela in en video inshaAllah när jag har tid så snart som möjligt om hur jag blev muslim osv.



men JazzakAllah för din kommentar nu blev jag lite hypad på att skriva något inlägg faktiskt :)



stay tuned



din bror /abdul samad

2010-08-26 @ 15:11:07
URL: http://farooq.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback