Han är Galen

2010-09-17 @ 16:26:21 Permalink Historier Kommentarer (1) Trackbacks ()


http://www.cc.gatech.edu/cpl/projects/graphcuttextures/data/interaction/LittleRiver.jpg



En man gick till Ibn Aqeel och sa ”varje gång jag doppar mig själv 2 till 3 gånger i floden för att bada, så är jag osäker om vattnet nått varje del av min kropp, och jag blir hela tiden osäker om jag har renat mig själv. Vad skall jag göra?” Han Sa ” Du skall inte be” ”varför säger du det?” Ibn Aqeel svarade , ” Allahs Sändebud Sallalahu aleyhi wa salam sa Att Pennan Lyfts till 3.
ett barn tills han blir mogen ålder, till han som sover tills han vaknar, och från den galna mannen tills han får tillbaka sitt förstånd.' och den som doppar sig själv i en flod 1,2,3 gånger och fortfarande känner att han inte dushat, är galen.”



ur Gems and jewels


Kommentarer

Postat av: azizah

haha

2010-09-18 @ 19:48:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback